Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
6 st/fp. Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
6 st/fp. Bee-Bot är en kul, barnvänlig och robust barnrobot som programmeras med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar. En laddningsstation ingår där alla 6 robotarna kan laddas samtidigt. Från 3 år.
234 delar. Ett DUPLO-tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljud, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Material: ABS. PVC-fri. Ålder 2-5 år.
En kul, barnvänlig och robust golvrobot för barn. Enkel att programmera med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Sensorer möjliggör interaktion med andra Bee-Bot och Blue-Bot. Funktion för ljudinspelning och -uppspelning. Mått: 12x10 cm. Höjd 7 cm. Uppladdningsbar. Från 3 år.
Introducerar elever till programmering på ett praktiskt, roligt och interaktivt sätt. Genom att använda medföljande block utvecklar eleverna sina kognitiva färdigheter, kunskaper i programmering, logiskt tänkande samt kreativitet och utforskande. Utmaningshäften med ökad svårighetsnivå i tre enkla steg ingår. Kontrolltorn och robot är uppladdningsbara samt kompatibla med byggklossar, t.ex. Lego. En STEAM-baserad inlärningsprocess med direkt feedback för eleverna. Ålder: 4+.
Intelinotåget engagerar i interaktiv lek och tidig programmering samt STEAM-aktiviteter. Välj mellan olika alternativ för lek och lärande: skärmfri taktil programmering med färgade brickor, appbaserad kommandoredigerare, blockbaserad programmering med Scratch eller interaktiv multitågsprogrammering i Python. Innehåll: 1 lok, 1 vagn, 20 skenor, 40 färgknappar, tågdekaler och en USB-laddningskabel. Tåget kan köras på de flesta träbanor (spåradaptrar säljs separat). Från 3 år.
Allt du behöver för att köra igång med Bee-Bot! Bee-Bot är en kul, barnvänlig och robust barnrobot. Enkel att programmera med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Startpaketet innehåller 1 uppladdningsbar Bee-Bot, 1 Treasure Island-matta, 1 Busy Street-matta, 2 transparenta mattor, 49 sekvenskort och 10 vita Clip-on-skal. Från 3 år.
Tale-Bot Pro är en skärmfri programmerbar robot. Med kommandoknapparna ovanpå kan den programmeras att gå, rita, sjunga, dansa, tala och spela in upp till 30 sekunder. Roboten talar 11 språk och hanterar upp till 256 kommandon. Den är perfekt för att lära sig kommandon, sekvenser och loopar. Ålder: 3+. OBS! Endast robot.
VinciBot är en programmerbar robot för grundskola och gymnasium. Multifunktionell med interaktivt ljud, ljus och rörelseeffekt med 8 sensorer, 21 musikinstrumentljud, LED-matris, LED RGB-ljusstruktur m.m. Stöder grafisk programmering och Python och har ett brett utbud av applikationer inom STEAM. Kompatibel med LEGO-klossar, Technic-motorer och fler elektroniska moduler från tredje part. Ålder: 8+.
mTiny är en pedagogisk robot för förskolan och lågstadiet. Den styrs med läspennan som läser av programmeringsbrickorna och bygger på programmeringsspråket Scratch jr. Pusselplattorna blir tematiska kartor. Roboten kan också programmeras att utföra en serie av kommandon som längre förflyttningar, rörelser och animationer genom ljud och ljus. mTiny är skärmfri och behöver ingen dator eller lärplatta för att användas. mTiny har mer än 10 olika känslouttryck och 300 ljudeffekter. Detta gör det möjligt att arbeta med känslor och berättande. Grundläggande funktioner: riktningskommandon, ljud och ljus. Inbyggt batteri, uppladdningsbart. Material: PC, ABS, PP. PVC-fri.
En golvrobot som passar när man vill börja med enkel programmering. Robotmusen kan följa banan som ingår och försöka undvika de hinder som är uppsatta längs vägen, men man kan också bygga egna banor. Genom knapptryckningar på robotens ovansida programmeras färdvägen. Det ingår 30 kodkort som hjälper barnen att hålla reda på varje steg i en sekvens. Setet innehåller en robotmus, 16 labyrintdelar som sätts ihop till en större bana, 3 tunnlar, 1 ostbit och 22 labyrintväggar att skapa hinder med. Kräver 3 st AAA-batterier, ingår ej. Från 3 år.
Extra robotmus med 30 kodkort till artnr 56625. Kräver 3 st AAA-batterier, ingår ej. Från 3 år. Passar till 56625. OBS! Passar inte till Blue-Bot mattorna.
Cody Block kombinerar traditionella träleksaker med modern teknik och STEAM. Främjar beräkningstänkande och grundläggande kodningsprinciper utan hjälp av skärmar. Engagera eleverna i konkreta, praktiska aktiviteter som uppmuntrar till självständighet, problemlösning samt utvecklar analytiska färdigheter. Mått (LBH): block 160x40x40 mm, stoppblock 80x40x40 mm och Cody Car 135L*90W*95 mm. Ålder: 3-12.
STEAM-inlärning för 1-3 elever åt gången eller för att komplettera indi-robotar och färgplattor för indi Class Pack. Introducerar grunderna för beräkningstänkande, STEAM och datavetenskapliga principer samtidigt som den uppmuntrar öppen, lekbaserad inlärning med verkliga scenarier. Välj mellan mer avskalad programmering genom att använda den inbyggda färgsensorn, eller låt eleverna testa sina färdigheter med fler kodningsalternativ i den kostnadsfria Sphero Edu Jr-appen. PVC-fri.
En lättillgänglig inlärningsrobot för barn. Indi inspirerar lekbaserat STEAM-lärande med sina möjligheter att designa och bygga labyrinter samt gynnar förmågan till kritiskt tänkande, problemlösning och beräkning. Konstruera labyrinter, lös pussel och ta kontroll över ratten för att köra. Lär ut kodningskoncept för nybörjare och kicka igång programmeringstänk med den kostnadsfria Sphero Edu Jr-appen. Laddtid 1h 40 min. Användningstid på full laddning > 1h. Maxhastighet ~1,6 m/s och räckvidd bluetooth 10 m. Inbyggd färgsensor. PVC-fri.
77 delar. Botley är en robot som på ett enkelt sätt tränar programmering med eleverna. Botley är skärmfri och programmeras med hjälp av knapparna på ryggen, eller med hjälp av den medföljande fjärrkontrollen. Botley kan låta och har bland annat sensorer för avstånd och för att följa linjer. Programmera Botley längs en hinderbana, flytta en boll i mål eller gör någon av de medföljande övningarna. Innehåller: 1 robot, 1 fjärrkontroll, avtagbara robotarmar, 40 kodningskort, 6 dubbelsidiga plattor, 27 hinderbyggnadsdelar och en startguide med aktiviteter och utmaningar.
Introducerar programmering och beräkningstänkande i tidig ålder. Lär ut funktioner, subrutiner och loopar i enkla, logiska steg. Omfattande lektionsplaner och guider medföljer för att göra det enkelt för lärare att leverera utmaningar.
Lätt att använda och komma igång, praktiskt och skärmfritt. Innehåll: 1 robot, 1 USB-laddkabel, kodningsbrickor och aktivitetskarta. Från 4 år.