Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
Tillbehörspaket till mBot Explorer med fokus på ljud och ljus. Bygg ut din mBot till en ljussökande robot, en skorpion eller en röstaktiverad skrivbordslampa.
Robotbyggsats med delar för bandvagn, snabb trehjuling eller självdansande tvåhjuling. mBot Ranger har ett avancerat kretskort med fler sensorer, kraftigare och snabbare motorer (0.6 m/s) och kraftiga band för bandvagnsroboten. Ansluts till en dator eller mobila enheter via Bluetooth. Kan programmeras från en dator och styras med mobil eller surfplatta, eller programmeras för att t.ex. undvika hinder. Manual medföljer men finns också i app-form (iOS och Android) med 3D-modeller för att underlätta processen. Drivs med 6x AA-batterier (inkluderas ej). För elever från 14 år och uppåt.
Ett set bestående av Codey Rocky, 123577, och Neuron programmerbara elektroniska moduler. Med Codey Rockey kommer man snabbt igång med att programmera en lättanvänd men ändå funktionsrik robot. Programmeras med Scratch och Python. Neuron består av elektroniska moduler som länkas samman med magneter. Dessa programmeras via samma app som Codey med antingen Scratch, Python eller flödesbaserad programmering.
En kul, barnvänlig och robust golvrobot för barn. Enkel att programmera med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Sensorer möjliggör interaktion med andra Bee-Bot och Blue-Bot. Funktion för ljudinspelning och -uppspelning. Mått: 12x10 cm. Höjd 7 cm. Uppladdningsbar. Från 3 år.
Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
234 delar. Ett DUPLO-tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljud, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Material: ABS. PVC-fri. Ålder 2-5 år.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generation. Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generations skapare. Den är liten och kan användas via en dator, lärplatta eller på ett vanligt papper. Väck dina STEM- och STEAM-lektioner till liv med 18 Evo robotar, flera olika verktyg och två olika sätt att koda. Innehåller 18 Evo robotar, 3 st 6-portars laddstationer, 18 st 4-pack märkpennor i olika färger, lärarhandledning, aktivitetskort, posters, förvaringsbox och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.