Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
Med SAM Labs bygger eleverna sina egna projekt, uppfinningar och spel med hjälp av elektroniska block. Blocken är allt från LED-lampor och motorer till rörelse- och ljussensorer, och ansluts via Bluetooth till en surfplatta eller dator. De programmeras sedan via ett flödesbaserat, grafiskt program eller via grafisk blockprogrammering. SAM Labs kan byggas ihop med LEGO och kan via programmet också integreras med internet via t.ex. Facebook. Alpha Kit är lämpligt för 2-3 elever. Innehåller: 4 st elektroniska block, 2 st hjul, 1 st bilchassi, 1 st chassi till kontroll, 1 st rullkula, 5 st olika kontakter till LEGO, 1 st Bluetooth-dongel och 1 st Multi Micro USB-kabel. Lämpligt från 7 år.
Lär eleverna enkla matematiska begrepp med hjälp av robotmusen. Tal- och programmeringskorten, tärning och spelmatta ger en introduktion till addition, subtraktion, sekvensering m.m. Eleverna kan programmera robotmusen för att hitta bara udda eller jämna kort, göra en sekvens av riktningskommandon eller ta reda på de kodningskommandon som behövs för att skicka robotmusen till ett visst nummer på spelmattan. Mått matta: 63,5x25,4 cm. Varje ruta på mattan är 12,7 x 12,7 cm. Obs! Robotmus ingår inte.
234 delar. Ett DUPLO-tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljud, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Material: ABS. PVC-fri. Ålder 2-5 år.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generation. Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generations skapare. Den är liten och kan användas via en dator, lärplatta eller på ett vanligt papper. Väck dina STEM- och STEAM-lektioner till liv med 18 Evo robotar, flera olika verktyg och två olika sätt att koda. Innehåller 18 Evo robotar, 3 st 6-portars laddstationer, 18 st 4-pack märkpennor i olika färger, lärarhandledning, aktivitetskort, posters, förvaringsbox och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.