234 delar. Ett DUPLO-tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljud, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Material: ABS. PVC-fri. Ålder 2-5 år.
44 delar. Ett set med DUPLO-figurer från hela världen vilka speglar samhället med olika yrken, kön, familjer och personligheter. Med detta set kan barnen utforska olika roller, skapa förståelse för olika kulturer och identifiera sig med figurerna. Material: ABS. PVC-fri. Från 2 år.
Detta DUPLO-set utgår från barnens naturliga nyfikenhet och önskan att utforska och skapa. STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Maths) bidrar till att förbättra barnens kompetens i ämnesövergripande problemlösning och ger möjlighet att bygga och undersöka utifrån orsak och verkan. Aktivitetskort, tips och idéer för hur setet kan användas i undervisningen finns att hämta på legoeducation.com. Material: ABS. PVC-fri. Från 3 år.
Lär små barn om vetenskap och teknik på ett roligt och enkelt sätt med DUPLO-klossar. Barnen kan bygga enkla modeller med hjälp av integrerade skruvar och medföljande skruvmejslar. En lärarhandledning och byggförslag medföljer. Levereras i en förvaringslåda med lock. Material: ABS. PVC-fri. Från 3 år.
Intelinotåget engagerar i interaktiv lek och tidig programmering samt STEAM-aktiviteter. Välj mellan olika alternativ för lek och lärande: skärmfri taktil programmering med färgade brickor, appbaserad kommandoredigerare, blockbaserad programmering med Scratch eller interaktiv multitågsprogrammering i Python. Innehåll: 1 lok, 1 vagn, 20 skenor, 40 färgknappar, tågdekaler och en USB-laddningskabel. Tåget kan köras på de flesta träbanor (spåradaptrar säljs separat). Från 3 år.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.