49 delar. KUBO är en robot som gör den abstrakta programmeringen konkretare. Med kodbrickor som ser ut som pusselbitar bygger du ihop din kod. KUBO läser in den genom att köra över den. Sedan utför KUBO koden när du sätter den på en startbricka. Enkelt att komma igång, ingen skärm eller platta behövs och barnen älskar den! Innehåller 1 KUBO-robot, ett paket med 46 kodbrickor, 1 aktivitetsmatta och 1 laddkabel. Ålder 4–10 år.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
En golvrobot som passar när man vill börja med enkel programmering. Robotmusen kan följa banan som ingår och försöka undvika de hinder som är uppsatta längs vägen, men man kan också bygga egna banor. Genom knapptryckningar på robotens ovansida programmeras färdvägen. Det ingår 30 kodkort som hjälper barnen att hålla reda på varje steg i en sekvens. Setet innehåller en robotmus, 16 labyrintdelar som sätts ihop till en större bana, 3 tunnlar, 1 ostbit och 22 labyrintväggar att skapa hinder med. Kräver 3 st AAA-batterier, ingår ej. Från 3 år.
36 kodbrickor som möjliggör programmering av tidkontroll, hastighet, avstånd och riktning. Det finns Coding+ lektionsplaneringar, videohandledningar och snabbstartguide att ladda ner från KUBO.education. Coding+ tar eleverna från grundläggande till mer avancerad programmering. För att använda dessa brickor behövs ett startpaket, 4-pack eller klasset.
När barnen lärt känna KUBO-roboten och programmerat en stund vill de ofta prova att skriva en väldigt lång kod. Då är det inte säkert att kodbrickorna räcker till. Här är ett paket med 46 kodbrickor så att ni kan testa hur lång kod man egentligen kan skriva!
Osmo Genius Kit består av fem spel som laddas ner som appar från App Store och ger underhållning som räcker länge. Installera bara appen, placera en iPad i stativet, montera medföljande reflektor och allt är klart att använda! Innehåller Numbers - praktiska lekar med siffror, Masterpiece - förbättra dina ritfärdigheter, Words – skoj med ord i pusselform, Tangram – Tangram-pussel med digital upplevelse och Newton – fysik möter kreativ problemlösning. OBS! Alla spel har menyer och instruktioner på svenska, norska och danska! Endast spelet Words kräver (och lär ut) engelska språkkunskaper. Osmo Genius Kit kräver iPad (medföljer ej). Av ABS, PET, TPR. Från 5 år och uppåt.
En transparent matta med rutnät som kan skapa nya spännande banor för Bee-Bot och Blue-Bot. Den kan användas ovanpå andra mattor och planscher, eller till att designa egna programmeringsmattor. Mattan skapar stora möjligheter eftersom den kan anpassas till alla ämnen och uppgifter. Mått: 60x60 cm. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.
Dessa Blue-/Bee-Botmattor är tillverkade i PET och är därför helt PVC-fria. Mattorna levereras i ark om fyra samt ligger plant och jämnt på golvet vilket gör att både Blue-Bot och Bee-Bot kan förflytta sig lätt. De är helt transparenta för att ge utrymme för den egna kreativiteten och skapar många nya möjligheter. Låt till exempel eleverna rita egna världar och placera den transparenta mattan ovanpå. PVC-fri.