På grund av hög orderingång kan vi inte garantera leverans i år för beställningar som läggs efter 15/12. Frågor? Kontakta oss gärna på kundtjanst@lekolar.se. Tack för din förståelse!
En kul, barnvänlig och robust golvrobot för barn. Enkel att programmera med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Sensorer möjliggör interaktion med andra Bee-Bot och Blue-Bot. Funktion för ljudinspelning och -uppspelning. Mått: 12x10 cm. Höjd 7 cm. Uppladdningsbar. Från 3 år.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort. PVC-fri.
Stimulerande brädspel som lär barnen att programmera robotmusen runt på spelplattan för att plocka så många ostbitar som möjligt. Introducerar enkel kodning, logiskt tänkande och problemlösning. Innehåller vägledning på engelska. För 2-4 spelare. PVC-fri.Från 5 år.
Ett roligt spel med utmaningar som lär barnen de grundläggande stegen inom kodning genom att följa instruktioner, koda och följa mönster. Spelet har två svårighetsgrader, instruktioner med 6 steg och instruktioner med 9 steg. För 2 spelare, men flera barn kan också samarbeta om att lösa uppgifterna. Följande språk finns i spelet: : franska, engelska, tyska, spanska, nederländska och portugisiska. PVC-fri. Från 3 år.
Med roliga aktivitetskort lär barnen sig siffror och den numeriska ordningen upp till 10. Barnen förvandlas till detektiver och får använda ledtrådar för att placera brickorna på rätt plats. Innehåll: 1 handledning för lärare, 12 aktivitetskort, 2 spel och 1 bräde av trä. PVC-fri.
Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
Denna aktivitet gör det möjligt för barn att träna på grunderna inom programmering. Genom aktivitetskortets rutnät ska barnen skapa banor från en given punkt till en given slutpunkt. Beroende på typ (och i vissa fall antalet) bitar som ska användas kommer barnen att utmanas med olika situationer och i olika svårighetsgrad. Barnen tränar på riktning, förståelse för distans, symboler och att hitta mellan olika punkter. Flera barn kan arbeta samtidigt med något av de 24 instruktionskorten, sitt eget magnetiska bräde och 23 magnetiska spelbitar. PVC-fri. Från 4 år och uppåt.
I Pixel fun lär sig barnen att upptäcka teckning med hjälp av pixlar. Spelet baseras på principerna för binärkod där koden tilldelar ett mönster av binära tal till varje figur. Varje siffra i rutornas uppgiftskort motsvarar antalet pixlar som skall läggas på spelbrädet för att se vilken pixelfigur som framträder. PVC-fri.
22 delar. En robot som lär ut tidiga kodningsfärdigheter genom fantasifull lek. Använd kodningsstaven för att få Skye att dansa, lysa upp m.m. Skye lär små barn grundläggande kodning, rumsliga begrepp, logik etc. Kräver 5 st AAA-batterier, ingår ej. PVC-fri. Från 4 år.
Introducerar programmering för barnen utan en dator. För att programmera en robot behöver barn lära sig att använda pilar och olika riktningar för navigering. PVC-fri.
22 delar. En robot som lär ut tidiga kodningsfärdigheter genom fantasifull lek. Använd kodningsstaven för att få Blazer att dansa, lysa upp m.m. Blazer lär små barn grundläggande kodning, rumsliga begrepp, logik etc. Kräver 5 st AAA-batterier, ingår ej. PVC-fri. Från 4 år.
Välj ett djur på spelbrädet och sedan vilken riktning djuret skall gå med hjälp av pilkorten. Låt sedan din motspelare lista ut kodsekvensen för att försöka hitta samma spelruta. När barn har lärt sig innebörden av pilar och riktning är Coding in steps ett naturligt steg i en introduktion till programmering i tidig ålder. PVC-fri.
Robotbyggsats med delar för bandvagn, snabb trehjuling eller självdansande tvåhjuling. mBot Ranger har ett avancerat kretskort med fler sensorer, kraftigare och snabbare motorer (0.6 m/s) och kraftiga band för bandvagnsroboten. Ansluts till en dator eller mobila enheter via Bluetooth. Kan programmeras från en dator och styras med mobil eller surfplatta, eller programmeras för att t.ex. undvika hinder. Manual medföljer men finns också i app-form (iOS och Android) med 3D-modeller för att underlätta processen. Drivs med 6x AA-batterier (inkluderas ej). För elever från 14 år och uppåt.
Tillbehörspaket till mBot Explorer med fokus på ljud och ljus. Bygg ut din mBot till en ljussökande robot, en skorpion eller en röstaktiverad skrivbordslampa.
Coding in pixels lär barnen teckning i form av pixlar. Spelet baseras på principerna för binärkod där koden tilldelar ett mönster av binära tal till varje figur. Varje siffra i rutornas uppgiftskort motsvarar antalet pixlar som skall läggas på spelbrädet för att se vilken pixelfigur som framträder. PVC-fri.
Förvandla din mBot Ranger till ett lasersvärd. Med hjälp av programmet mBlock kan du programmera lasersvärdet och välja olika kontroller. Styr antingen via ljuskontroll, gyro, ljud eller touch.
Coding with dots är en påbyggnad till spelen Coding in arrows och Coding in steps. Här lär man sig att förvandla en längre kodsekvens till en kortare med hjälp av prickar. I stället för att lägga ut antalet pilkort används prickar med rätt antal för att visa hur många steg i en viss riktning sekvensen skall ske. PVC-fri.
1.214,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.