Introducerar elever till programmering på ett praktiskt, roligt och interaktivt sätt. Genom att använda medföljande block utvecklar eleverna sina kognitiva färdigheter, kunskaper i programmering, logiskt tänkande samt kreativitet och utforskande. Utmaningshäften med ökad svårighetsnivå i tre enkla steg ingår. Kontrolltorn och robot är uppladdningsbara samt kompatibla med byggklossar, t.ex. Lego. En STEAM-baserad inlärningsprocess med direkt feedback för eleverna. Ålder: 4+.
Tillbehör till 141728, Matatalab Coding Set. Låt barn och elever lära sig musik, noter och rytmer med programmering. Innehåll: 32 kodningsblock med musikfunktion (från Do till Si på 2 oktaver) och 10 melodiblock. Ålder: 4+
Tillbehör till 141727 och 141728. Väck elevernas teknikintresse på ett tidigt stadium. Sensorfunktionen i handkontrollen förstärker programmeringsäventyret. Roboten kan programmeras för att upptäcka och reagera på hinder, färger och ljud. Barn kan också styra de inbyggda LED-lamporna i handkontrollen för att anpassa sin kod till sin fantasi. Innehåll: 1 MatataBot handkontroll, 34 programmeringsblock och aktivitetshäfte. Ålder: 3+
Tillbehör till 141727 och 141728. Väck barnens teknikintresse på ett tidigt stadium. Med hjälp av programmeringsblock kan roboten programmeras att rita fantastiska former och röra sig på unika sätt. Animering genom praktisk lek. Innehåll: 34 programmeringsblock och aktivitetshäfte. Ålder: 3+
Tillbehör till 141727 och 141728. Kartor med ett magnetiskt rutnät med öppningsbara rutor där dubbelsidiga berättelsekort kan stoppas i. Barnen kan bygga berättelsebakgrunder och ha kul medan de programmerar. Mått på rutor: 10x10 cm. 6 set av dubbelsidiga temakort ingår.
Tillbehör till 141728, Matatalab Coding Set. Låt barn och elever rita grafik och bilder genom programmering. Lägger ett geometriskt och matematiskt perspektiv till inlärningen. Innehåll: 20 kodningsblock med vinkelfunktion och 3 tvättbara pennor. Ålder: 4+
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
449 delar. Ikon- och ordbaserad blockkodning med enkel maskinvara – inklusive en intelligent hubb med två portar, två små motorer, en ljuspanel och en färgsensor – gör elevernas skapelser levande. Setet innehåller även ett färgstarkt urval av LEGO-klossar, ersättningsdelar och en hållbar förvaringslåda med färgkodade sorteringsbrickor för att underlätta byggprocessen. SPIKE Essential ingår i LEGO Learning System och erbjuder standardiserade STEAM-lektioner i fem enheter, innehållande åtta 45-minuterslektioner vardera. I varje lektion ingår lektionsplaneringar online med tillägg för matematik och språkfärdigheter. Vi tillhandahåller också utvärderingsmatriser och videor för att stödja lärare. Material: ABS. PVC-fri. Från 6 år.
4 490 delar. Ikon- och ordbaserad blockkodning med enkel maskinvara – inklusive en intelligent hubb med två portar, två små motorer, en ljuspanel och en färgsensor – gör elevernas skapelser levande. Setet innehåller även ett färgstarkt urval av LEGO-klossar, ersättningsdelar och en hållbar förvaringslåda med färgkodade sorteringsbrickor för att underlätta byggprocessen. SPIKE Essential ingår i LEGO Learning System och erbjuder standardiserade STEAM-lektioner i fem enheter, innehållande åtta 45-minuterslektioner vardera. I varje lektion ingår lektionsplaneringar online med tillägg för matematik och språkfärdigheter. Vi tillhandahåller också utvärderingsmatriser och videor för att stödja lärare. Material: ABS. PVC-fri. Från 6 år.
Programmerbar terrängbil för inom- och utomhusbruk. Programmeras med knappar som sitter ovanpå, eller från surfplatta/dator. En sensor känner av hinder och gör så att roboten backar och roterar 45°. Memorerar över 250 steg och 3 hastigheter. Fungerar även med Blue-Bot Tactile reader. Uppladdningsbart batteri via medskickad kabel (USB-A). Kompatibel med Android (min 5.0) och iPhone (min iOS 8.0). Från 3 år.
77 delar. Botley är en robot som på ett enkelt sätt tränar programmering med eleverna. Botley är skärmfri och programmeras med hjälp av knapparna på ryggen, eller med hjälp av den medföljande fjärrkontrollen. Botley kan låta och har bland annat sensorer för avstånd och för att följa linjer. Programmera Botley längs en hinderbana, flytta en boll i mål eller gör någon av de medföljande övningarna. Innehåller: 1 robot, 1 fjärrkontroll, avtagbara robotarmar, 40 kodningskort, 6 dubbelsidiga plattor, 27 hinderbyggnadsdelar och en startguide med aktiviteter och utmaningar.
2.346,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.