VinciBot är en programmerbar robot för grundskola och gymnasium. Multifunktionell med interaktivt ljud, ljus och rörelseeffekt med 8 sensorer, 21 musikinstrumentljud, LED-matris, LED RGB-ljusstruktur m.m. Stöder grafisk programmering och Python och har ett brett utbud av applikationer inom STEAM. Kompatibel med LEGO-klossar, Technic-motorer och fler elektroniska moduler från tredje part. Ålder: 8+.
Tale-Bot Pro är en skärmfri programmerbar robot. Med kommandoknapparna ovanpå kan den programmeras att gå, rita, sjunga, dansa, tala och spela in upp till 30 sekunder. Roboten talar 11 språk och hanterar upp till 256 kommandon. Den är perfekt för att lära sig kommandon, sekvenser och loopar. Ålder: 3+. OBS! Endast robot.
Matatalab Pro Set är en skärmlös lösning för elever att börja programmera på ett tidigt stadium. Låt eleverna upptäcka det roliga med sekvensering, villkor och felsökning samt utmanas med mer avancerade uppgifter. Stödjer STEAM-baserat lärande, steg för steg. Utmaningshäften, aktivitetskort och tillbehören musik och rita (141729 och 141730) ingår. Ålder: 4+.
2 bakgrundsbilder i plast, 2 hållare i trä, 31 träfigurer, trälåda för förvaring. Placera en bakgrundsbild i trähållaren och skapa en berättelse genom att skjuta in träfigurer i spåren som finns i hållaren. Materialet tränar också olika rumsliga begrepp som t.ex. framför, bakom, till höger om och mellan. Främjar ordförråd, kreativitet och förståelse för den logiska strukturen i en berättelse. Mått trälådan: 33,5x22,5x7 cm. Från 3 år.
Introducerar elever till programmering på ett praktiskt, roligt och interaktivt sätt. Genom att använda medföljande block utvecklar eleverna sina kognitiva färdigheter, kunskaper i programmering, logiskt tänkande samt kreativitet och utforskande. Utmaningshäften med ökad svårighetsnivå i tre enkla steg ingår. Kontrolltorn och robot är uppladdningsbara samt kompatibla med byggklossar, t.ex. Lego. En STEAM-baserad inlärningsprocess med direkt feedback för eleverna. Ålder: 4+.
Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
449 delar. Ikon- och ordbaserad blockkodning med enkel maskinvara – inklusive en intelligent hubb med två portar, två små motorer, en ljuspanel och en färgsensor – gör elevernas skapelser levande. Setet innehåller även ett färgstarkt urval av LEGO-klossar, ersättningsdelar och en hållbar förvaringslåda med färgkodade sorteringsbrickor för att underlätta byggprocessen. SPIKE Essential ingår i LEGO Learning System och erbjuder standardiserade STEAM-lektioner i fem enheter, innehållande åtta 45-minuterslektioner vardera. I varje lektion ingår lektionsplaneringar online med tillägg för matematik och språkfärdigheter. Vi tillhandahåller också utvärderingsmatriser och videor för att stödja lärare. Material: ABS. PVC-fri. Från 6 år.
4 490 delar. Ikon- och ordbaserad blockkodning med enkel maskinvara – inklusive en intelligent hubb med två portar, två små motorer, en ljuspanel och en färgsensor – gör elevernas skapelser levande. Setet innehåller även ett färgstarkt urval av LEGO-klossar, ersättningsdelar och en hållbar förvaringslåda med färgkodade sorteringsbrickor för att underlätta byggprocessen. SPIKE Essential ingår i LEGO Learning System och erbjuder standardiserade STEAM-lektioner i fem enheter, innehållande åtta 45-minuterslektioner vardera. I varje lektion ingår lektionsplaneringar online med tillägg för matematik och språkfärdigheter. Vi tillhandahåller också utvärderingsmatriser och videor för att stödja lärare. Material: ABS. PVC-fri. Från 6 år.
77 delar. Botley är en robot som på ett enkelt sätt tränar programmering med eleverna. Botley är skärmfri och programmeras med hjälp av knapparna på ryggen, eller med hjälp av den medföljande fjärrkontrollen. Botley kan låta och har bland annat sensorer för avstånd och för att följa linjer. Programmera Botley längs en hinderbana, flytta en boll i mål eller gör någon av de medföljande övningarna. Innehåller: 1 robot, 1 fjärrkontroll, avtagbara robotarmar, 40 kodningskort, 6 dubbelsidiga plattor, 27 hinderbyggnadsdelar och en startguide med aktiviteter och utmaningar.
6 st/fp. Bee-Bot är en kul, barnvänlig och robust barnrobot som programmeras med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar. En laddningsstation ingår där alla 6 robotarna kan laddas samtidigt. Från 3 år.
7.575,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.