En golvrobot som passar när man vill börja med enkel programmering. Robotmusen kan följa banan som ingår och försöka undvika de hinder som är uppsatta längs vägen, men man kan också bygga egna banor. Genom knapptryckningar på robotens ovansida programmeras färdvägen. Det ingår 30 kodkort som hjälper barnen att hålla reda på varje steg i en sekvens. Setet innehåller en robotmus, 16 labyrintdelar som sätts ihop till en större bana, 3 tunnlar, 1 ostbit och 22 labyrintväggar att skapa hinder med. Kräver 3 st AAA-batterier, ingår ej. Från 3 år.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Extra robotmus med 30 kodkort till artnr 56625. Kräver 3 st AAA-batterier, ingår ej. Från 3 år. Passar till 56625. OBS! Passar inte till Blue-Bot mattorna.
Lär eleverna enkla matematiska begrepp med hjälp av robotmusen. Tal- och programmeringskorten, tärning och spelmatta ger en introduktion till addition, subtraktion, sekvensering m.m. Eleverna kan programmera robotmusen för att hitta bara udda eller jämna kort, göra en sekvens av riktningskommandon eller ta reda på de kodningskommandon som behövs för att skicka robotmusen till ett visst nummer på spelmattan. Mått matta: 63,5x25,4 cm. Varje ruta på mattan är 12,7 x 12,7 cm. Obs! Robotmus ingår inte.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
45 delar. Botley är en robot som på ett enkelt sätt tränar programmering med eleverna. Botley är skärmfri och programmeras med hjälp av knapparna på ryggen, eller med hjälp av den medföljande fjärrkontrollen. Botley kan låta och har bland annat sensorer för avstånd och för att följa linjer. Innehåller: 1 robot, 1 fjärrkontroll, avtagbara robotarmar och 42 kodningskort.
Extra robotmus med 30 kodkort till artnr 56625. Kräver 3 st AAA-batterier, ingår ej. Från 3 år. Passar till 56625. OBS! Passar inte till Blue-Bot mattorna.
6 st/fp. Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
449 delar. Ikon- och ordbaserad blockkodning med enkel maskinvara – inklusive en intelligent hubb med två portar, två små motorer, en ljuspanel och en färgsensor – gör elevernas skapelser levande. Setet innehåller även ett färgstarkt urval av LEGO-klossar, ersättningsdelar och en hållbar förvaringslåda med färgkodade sorteringsbrickor för att underlätta byggprocessen. SPIKE Essential ingår i LEGO Learning System och erbjuder standardiserade STEAM-lektioner i fem enheter, innehållande åtta 45-minuterslektioner vardera. I varje lektion ingår lektionsplaneringar online med tillägg för matematik och språkfärdigheter. Vi tillhandahåller också utvärderingsmatriser och videor för att stödja lärare. Material: ABS. PVC-fri. Från 6 år.
4 490 delar. Ikon- och ordbaserad blockkodning med enkel maskinvara – inklusive en intelligent hubb med två portar, två små motorer, en ljuspanel och en färgsensor – gör elevernas skapelser levande. Setet innehåller även ett färgstarkt urval av LEGO-klossar, ersättningsdelar och en hållbar förvaringslåda med färgkodade sorteringsbrickor för att underlätta byggprocessen. SPIKE Essential ingår i LEGO Learning System och erbjuder standardiserade STEAM-lektioner i fem enheter, innehållande åtta 45-minuterslektioner vardera. I varje lektion ingår lektionsplaneringar online med tillägg för matematik och språkfärdigheter. Vi tillhandahåller också utvärderingsmatriser och videor för att stödja lärare. Material: ABS. PVC-fri. Från 6 år.
77 delar. Botley är en robot som på ett enkelt sätt tränar programmering med eleverna. Botley är skärmfri och programmeras med hjälp av knapparna på ryggen, eller med hjälp av den medföljande fjärrkontrollen. Botley kan låta och har bland annat sensorer för avstånd och för att följa linjer. Programmera Botley längs en hinderbana, flytta en boll i mål eller gör någon av de medföljande övningarna. Innehåller: 1 robot, 1 fjärrkontroll, avtagbara robotarmar, 40 kodningskort, 6 dubbelsidiga plattor, 27 hinderbyggnadsdelar och en startguide med aktiviteter och utmaningar.
2.346,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.