Låt Blue-Bot eller Bee-Bot navigera runt i det händelserika landskapet. Besök livbåtsstationen och piren, stanna till för att köpa några souvenirer i presentbutiken eller kör ner mot stranden. Förena programmering med geografisk kunskap och rumsliga begrepp för både plats och riktning. Illustrationer kan variera. Mått: 90x105 cm. Av PVC utan förbjudna ftalater.
Programmera roboten att besöka olika ställen på bondgården. Kör t.ex. först till korna och sedan vidare till ladugården och räkna ut hur många knapptryckningar som krävs. Uppgiften utgör en ämnesövergripande länk mellan naturvetenskap, läs- och skrivkunnighet samt IKT. Mått: 75x75 cm. Av PVC utan förbjudna ftalater.
Utforska ön och leta efter en skatt. Denna matta för Bee-Bot och Blue-Bot stimulerar barnens äventyrslust och fantasi. Övningar finns att ladda ner nedan. Från 10 månader.
En matta till Bee-Bot och Blue-Bot som tar barnen genom en förtrollad sagovärld. De programmerar sig genom välbekanta sagor såsom Guldlock och de tre björnarna, Jack och bönstjälken och De tre små grisarna. Från 10 månader.
En kul, barnvänlig och robust golvrobot för barn. Enkel att programmera med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Sensorer möjliggör interaktion med andra Bee-Bot och Blue-Bot. Funktion för ljudinspelning och -uppspelning. Mått: 12x10 cm. Höjd 7 cm. Uppladdningsbar. Från 3 år.
En transparent matta med rutnät som kan skapa nya spännande banor för Bee-Bot och Blue-Bot. Den kan användas ovanpå andra mattor och planscher, eller till att designa egna programmeringsmattor. Mattan skapar stora möjligheter eftersom den kan anpassas till alla ämnen och uppgifter. Mått: 60x60 cm. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.