På grund av hög orderingång kan vi inte garantera leverans i år för beställningar som läggs efter 15/12. Frågor? Kontakta oss gärna på kundtjanst@lekolar.se. Tack för din förståelse!
Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
Applikationsstyrd robot med LED-matris och avancerade sensorer vilket ger oändliga möjligheter till kreativitet under programmeringen. Programmerbar 8x8 LED-matris som öppnar en oändlig uppsättning av kodnings- och spelfunktioner. Använd sensorer för att spåra hastighet, acceleration och riktning, eller kör utan att behöva rikta din robot tack vare kompassen. Den har även infraröd kommunikation, så att den kan "prata" med andra BOLT. Utrustad med Bluetooth och ett skraptåligt skal. Programmeras med Sphero Edu-appen från nästan alla mobila eller stationära enheter. Upptäck fantastiska community-skapade aktiviteter, eller bara kör och spela. Skapa och anpassa spel och lär dig att koda genom rit-, block-eller textprogrammering.
12 st/fp. Permanent märkpenna med konformad spets. Lämplig för märkning på glas, porslin, sten, metall, plast, kartong m.m. Kan ligga utan kork i upp till 7 dagar. Skrivbredd 1-3 mm. Pennkropp av aluminium.
234 delar. Ett DUPLO-tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljud, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Material: ABS. PVC-fri. Ålder 2-5 år.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
En stor hållbar träram och 40 träbrickor. 10 dubbelsidiga uppgiftskort i tålig plast, 2 kulor och en trälåda för förvaring. Material som tränar logiskt tänkande och problemlösningsförmåga. Kulan ska kunna ta sig från start till mål och barnen ska klura ut kulans väg och vilka brickor som behövs för att lösa uppgiften. Uppgiftskorten ger vägledning och facit. När kulans väg är utlagd blir det en samarbetsövning att få kulan att rulla från start till mål. Manual på engelska ingår. Mått träram: 31x31 cm, träbrickor: 5,5x5,5 cm, uppgiftskort: 13x10 cm, trälåda: 43,5x33,5x7,5 cm. Från 3 år.