Programmerbar robot med flera avancerade, elektroniska moduler. Bluetooth, WiFi och USB. Den är integrerad med avancerad teknologi som AI och IoT, och introducerar elever att lära sig grunderna för programmering i block, Scratch och Python. Kombinationen av lättanvänd robotteknik med grafisk programmering ger unga elever möjlighet att ta sina första steg i kodning samtidigt som de utforskar sin kreativitet. Från 6 år. USB-dongel ingår.
Root 01 har skapats för att utveckla elevers nyfikenhet och praktiska färdigheter inom teknik och programmering. Den reagerar på hinder, ljus, färg och ljud samt kan programmeras att köra, rita, spela musik, klättra på whiteboards m.m. Programmeras på dator eller surfplatta med grafisk, block- eller textbaserad programmering. Root 01 kan autogenerera kod från en nivå till en annan. Programmera på nivå 1 genom bilder och grafik och se hur det ser ut i kodtext på nivå 3. Passar från 4 år upp till ca 13 år. Av ABS, PC, POM.
2 bakgrundsbilder i plast, 2 hållare i trä, 31 träfigurer, trälåda för förvaring. Placera en bakgrundsbild i trähållaren och skapa en berättelse genom att skjuta in träfigurer i spåren som finns i hållaren. Materialet tränar också olika rumsliga begrepp som t.ex. framför, bakom, till höger om och mellan. Främjar ordförråd, kreativitet och förståelse för den logiska strukturen i en berättelse. Mått trälådan: 33,5x22,5x7 cm. Från 3 år.
528 delar. LEGO® Education SPIKE™ Prime Set är ett verktyg för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 4-8. LEGO byggdelar kombineras med lättanvänd hårdvara och ett intuitivt programmeringsspråk med dra-och-släpp-funktion, vilket bygger på Scratch. Eleverna får lära sig att tänka kritiskt och lösa problem. Den programmerbara hubben är en avancerad, men lättanvänd enhet som har 6 in-/utdataportar, en panel med 5x5-lampor, Bluetooth-anslutning, en högtalare, ett 6-axlat gyroskop och ett laddningsbart batteri. Innehåller även motorer och sensorer som tillsammans med LEGO byggdelar låter eleverna bygga robotar och andra interaktiva modeller. Förvaringslåda och 2 set sorteringsbrickor ingår. Innehåller även kom igång-material, en app med enhetsplaneringar och webbaserade lektionsplaneringar. Material: ABS. PVC-fri. Från 10 år.
234 delar. Ett DUPLO-tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljud, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Material: ABS. PVC-fri. Ålder 2-5 år.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Innehåller 5 fp med 111971 LEGO® Education SPIKE Prime och 1 fp med 130606 LEGO® Education SPIKE Prime Expansion. Läs mer om de olika seten på respektive artikelnummer. Material: ABS. PVC-fri.
Ett paket som hjälper till att flytta ut verksamheten. Framtaget tillsammans med en pedagog. Innehåller: 112894 Rugged robot, 74934 golvmarkeringar händer & fötter, 71832 golvmarkering pilar, 118604 Pingvinens kodningsstenar, 118605, Pingvinens aktivitetskort och 124579-38 förvaringskorg grön. Förflytta korgen enkelt med hjälp av artikel 124580, Vagn till förvaringskorg.
4.689,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.