Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
Tillbehör till 141727 och 141728. Kartor med ett magnetiskt rutnät med öppningsbara rutor där dubbelsidiga berättelsekort kan stoppas i. Barnen kan bygga berättelsebakgrunder och ha kul medan de programmerar. Mått på rutor: 10x10 cm. 6 set av dubbelsidiga temakort ingår.
Tillbehör till 141727 och 141728. Väck barnens teknikintresse på ett tidigt stadium. Med hjälp av programmeringsblock kan roboten programmeras att rita fantastiska former och röra sig på unika sätt. Animering genom praktisk lek. Innehåll: 34 programmeringsblock och aktivitetshäfte. Ålder: 3+
Tillbehör till 141727 och 141728. Väck elevernas teknikintresse på ett tidigt stadium. Sensorfunktionen i handkontrollen förstärker programmeringsäventyret. Roboten kan programmeras för att upptäcka och reagera på hinder, färger och ljud. Barn kan också styra de inbyggda LED-lamporna i handkontrollen för att anpassa sin kod till sin fantasi. Innehåll: 1 MatataBot handkontroll, 34 programmeringsblock och aktivitetshäfte. Ålder: 3+
Res ut i världen på upptäcktsresa med denna världskarta! Barnen får en tydlig bild av världens kontinenter, hav och länder. Det gör denna tavla till ett perfekt resursverktyg för lärande utomhus. Engelsk text. Mått: 145x80 cm. Tryckt på väderbeständig Foamex (3 mm tjock) som inte bleknar eller skadas av vädret. Förborrade hål för upphängning. PVC-fri.
Introducerar elever till programmering på ett praktiskt, roligt och interaktivt sätt. Genom att använda medföljande block utvecklar eleverna sina kognitiva färdigheter, kunskaper i programmering, logiskt tänkande samt kreativitet och utforskande. Utmaningshäften med ökad svårighetsnivå i tre enkla steg ingår. Kontrolltorn och robot är uppladdningsbara samt kompatibla med byggklossar, t.ex. Lego. En STEAM-baserad inlärningsprocess med direkt feedback för eleverna. Ålder: 4+.
Matatalab Pro Set är en skärmlös lösning för elever att börja programmera på ett tidigt stadium. Låt eleverna upptäcka det roliga med sekvensering, villkor och felsökning samt utmanas med mer avancerade uppgifter. Stödjer STEAM-baserat lärande, steg för steg. Utmaningshäften, aktivitetskort och tillbehören musik och rita (141729 och 141730) ingår. Ålder: 4+.
528 delar. LEGO® Education SPIKE™ Prime Set är ett verktyg för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 4-8. LEGO byggdelar kombineras med lättanvänd hårdvara och ett intuitivt programmeringsspråk med dra-och-släpp-funktion, vilket bygger på Scratch. Eleverna får lära sig att tänka kritiskt och lösa problem. Den programmerbara hubben är en avancerad, men lättanvänd enhet som har 6 in-/utdataportar, en panel med 5x5-lampor, Bluetooth-anslutning, en högtalare, ett 6-axlat gyroskop och ett laddningsbart batteri. Innehåller även motorer och sensorer som tillsammans med LEGO byggdelar låter eleverna bygga robotar och andra interaktiva modeller. Förvaringslåda och 2 set sorteringsbrickor ingår. Innehåller även kom igång-material, en app med enhetsplaneringar och webbaserade lektionsplaneringar. Material: ABS. PVC-fri. Från 10 år.
Innehåller 5 fp med 111971 LEGO® Education SPIKE Prime och 1 fp med 130606 LEGO® Education SPIKE Prime Expansion. Läs mer om de olika seten på respektive artikelnummer. Material: ABS. PVC-fri.
Osmo Genius Kit består av fem spel som laddas ner som appar från App Store och ger underhållning som räcker länge. Installera bara appen, placera en iPad i stativet, montera medföljande reflektor och allt är klart att använda! Innehåller Numbers - praktiska lekar med siffror, Masterpiece - förbättra dina ritfärdigheter, Words – skoj med ord i pusselform, Tangram – Tangram-pussel med digital upplevelse och Newton – fysik möter kreativ problemlösning. OBS! Alla spel har menyer och instruktioner på svenska, norska och danska! Endast spelet Words kräver (och lär ut) engelska språkkunskaper. Osmo Genius Kit kräver iPad (medföljer ej). Av ABS, PET, TPR. Från 5 år och uppåt.
LEGO® Education SPIKE™ Prime och Expansionsset är ett verktyg för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 6-8. Ge dig in i robottekniktävlingarnas spännande värld genom LEGO byggdelar i kombination med lättanvänd hårdvara och ett intuitivt programmeringsspråk. Eleverna får lära sig att tänka kritiskt och lösa problem. Den programmerbara hubben är en avancerad men lättanvänd enhet som har 6 in-/utdataportar, en panel med 5x5-lampor, Bluetooth-anslutning, en högtalare, ett 6-axlat gyroskop och ett laddningsbart batteri. Innehåller även motorer och sensorer som tillsammans med LEGO byggdelar så som stora hjul, innerkuggkransar, en färgsensor och en stor vinkelmotor, låter eleverna bygga robotar och andra interaktiva modeller. Innehåller 10 fp LEGO® Education SPIKE™ Prime och 10 fp Expansionsset. Innehåller även kom igång-material, en app med enhetsplaneringar och webbaserade lektionsplaneringar. Material: ABS. PVC-fri.