Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
Ett paket som hjälper till att flytta ut verksamheten. Framtaget tillsammans med en pedagog. Innehåller: 112894 Rugged robot, 74934 golvmarkeringar händer & fötter, 71832 golvmarkering pilar, 118604 Pingvinens kodningsstenar, 118605, Pingvinens aktivitetskort och 124579-38 förvaringskorg grön. Förflytta korgen enkelt med hjälp av artikel 124580, Vagn till förvaringskorg.
Programmerbar terrängbil för inom- och utomhusbruk. Programmeras med knappar som sitter ovanpå, eller från surfplatta/dator. En sensor känner av hinder och gör så att roboten backar och roterar 45°. Memorerar över 250 steg och 3 hastigheter. Fungerar även med Blue-Bot Tactile reader. Uppladdningsbart batteri via medskickad kabel (USB-A). Kompatibel med Android (min 5.0) och iPhone (min iOS 8.0). Från 3 år.
Denna aktivitet gör det möjligt för barn att träna på grunderna inom programmering. Genom aktivitetskortets rutnät ska barnen skapa banor från en given punkt till en given slutpunkt. Beroende på typ (och i vissa fall antalet) bitar som ska användas kommer barnen att utmanas med olika situationer och i olika svårighetsgrad. Barnen tränar på riktning, förståelse för distans, symboler och att hitta mellan olika punkter. Flera barn kan arbeta samtidigt med något av de 24 instruktionskorten, sitt eget magnetiska bräde och 23 magnetiska spelbitar. PVC-fri. Från 4 år och uppåt.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort. PVC-fri.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort. PVC-fri.
Ett roligt spel med utmaningar som lär barnen de grundläggande stegen inom kodning genom att följa instruktioner, koda och följa mönster. Spelet har två svårighetsgrader, instruktioner med 6 steg och instruktioner med 9 steg. För 2 spelare, men flera barn kan också samarbeta om att lösa uppgifterna. Följande språk finns i spelet: : franska, engelska, tyska, spanska, nederländska och portugisiska. PVC-fri. Från 3 år.
Med roliga aktivitetskort lär barnen sig siffror och den numeriska ordningen upp till 10. Barnen förvandlas till detektiver och får använda ledtrådar för att placera brickorna på rätt plats. Innehåll: 1 handledning för lärare, 12 aktivitetskort, 2 spel och 1 bräde av trä. PVC-fri.
Denna aktivitet gör det möjligt för barn att träna på grunderna inom programmering. Genom aktivitetskortets rutnät ska barnen skapa banor från en given punkt till en given slutpunkt. Beroende på typ (och i vissa fall antalet) bitar som ska användas kommer barnen att utmanas med olika situationer och i olika svårighetsgrad. Barnen tränar på riktning, förståelse för distans, symboler och att hitta mellan olika punkter. Flera barn kan arbeta samtidigt med något av de 24 instruktionskorten, sitt eget magnetiska bräde och 23 magnetiska spelbitar. PVC-fri. Från 4 år och uppåt.
I Pixel fun lär sig barnen att upptäcka teckning med hjälp av pixlar. Spelet baseras på principerna för binärkod där koden tilldelar ett mönster av binära tal till varje figur. Varje siffra i rutornas uppgiftskort motsvarar antalet pixlar som skall läggas på spelbrädet för att se vilken pixelfigur som framträder. PVC-fri.
1.566,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.