Ett innovativt pedagogiskt verktyg som hjälper barnen att träna minnet, sin observationsförmåga, slutledningsförmåga och kommunikation. Allt du behöver göra är att ladda ner de 4 gratisapparna. Barnen interagerar med apparna genom att sätta träformerna direkt på surfplattan. Anpassat för barn i åldrarna 3-6 år. Fungerar med iPad. Innehåller 8 interaktiva former i trä. (Surfplatta ingår ej).
Ett innovativt pedagogiskt verktyg som lär ut räkning genom att barnen får göra och experimentera. Barnen interagerar med appen "10 fingrar" genom att sätta träsiffrorna direkt på surfplattan. Anpassat för barn i åldrarna 3-6 år. Fungerar med både iPad och Android. Innehåller 10 interaktiva siffror i trä. Surfplatta ingår ej.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Träna på siffror och antal i talområdet 1–20. Varje pusselbit har en siffra och biten passar endast i luckan ovanför motsvarande antal fingrar. Fingrarna är ett användbart verktyg för alla som behöver lära sig att förstå siffror och antal – och man har dem alltid med sig. Av kraftig FSC-märkt återvunnen kartong. PVC-fri. Från 3 år.
En dokumentkamera som är speciellt framtagen till förskolor och skolor. Kopplas till datorn och visualiserar på ett enkelt sätt objekt, bilder eller texter på skärmen så att man kan dela med sig av sina arbeten för hela klassen. Enkel att hantera även för yngre barn. Fotograferar, spelar in och visar video direkt. Bra skärpa och bildkvalitet med 3 MP. Inbyggd mikrofon. Inbyggt ljus som består av 8st LED-lampor. Rörlig metallarm. Kompatibel med PC och Mac, men inte med Chromebook. Från 3 år.
528 delar. LEGO® Education SPIKE™ Prime Set är ett verktyg för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 4-8. LEGO byggdelar kombineras med lättanvänd hårdvara och ett intuitivt programmeringsspråk med dra-och-släpp-funktion, vilket bygger på Scratch. Eleverna får lära sig att tänka kritiskt och lösa problem. Den programmerbara hubben är en avancerad, men lättanvänd enhet som har 6 in-/utdataportar, en panel med 5x5-lampor, Bluetooth-anslutning, en högtalare, ett 6-axlat gyroskop och ett laddningsbart batteri. Innehåller även motorer och sensorer som tillsammans med LEGO byggdelar låter eleverna bygga robotar och andra interaktiva modeller. Förvaringslåda och 2 set sorteringsbrickor ingår. Innehåller även kom igång-material, en app med enhetsplaneringar och webbaserade lektionsplaneringar. Material: ABS. PVC-fri. Från 10 år.
Innehåller 5 fp med 111971 LEGO® Education SPIKE Prime och 1 fp med 130606 LEGO® Education SPIKE Prime Expansion. Läs mer om de olika seten på respektive artikelnummer. Material: ABS. PVC-fri.
Detta set innehåller 10 fp med 111971 LEGO® Education SPIKE Prime Set och 1 fp 130606 LEGO® Education SPIKE Prime Expansion Set. Läs mer om innehållet på respektive artikelnummer. Material: ABS. PVC-fri.
Teknik kan vara hur enkel och rolig som helst! Makey Makey passar alla åldrar och uppmuntrar elever att våga testa och använda sin fantasi. Byt ut tangentbordet och använd små skedar istället. Spela upp en melodi med hjälp av bananer. Innehåller: 1 Makey Makey, 1 USB-kabel, 7 krokodilklämmor (till kontakterna på framsidan), 6 kopplingstrådar (till kontakterna på baksidan) och instruktionsblad på engelska. Om blyerts används som ledare rekommenderas mjuka pennor med hög grafithalt, gärna 2B. PVC-fri.
1.041,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.