En stor hållbar träram och 40 träbrickor. 10 dubbelsidiga uppgiftskort i tålig plast, 2 kulor och en trälåda för förvaring. Material som tränar logiskt tänkande och problemlösningsförmåga. Kulan ska kunna ta sig från start till mål och barnen ska klura ut kulans väg och vilka brickor som behövs för att lösa uppgiften. Uppgiftskorten ger vägledning och facit. När kulans väg är utlagd blir det en samarbetsövning att få kulan att rulla från start till mål. Manual på engelska ingår. Mått träram: 31x31 cm, träbrickor: 5,5x5,5 cm, uppgiftskort: 13x10 cm, trälåda: 43,5x33,5x7,5 cm. Från 3 år.
Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
2 träställningar, 50 bildkort i plast, trälåda för förvaring. Materialet innehåller livscyklerna för människa, hund, geting, fjäril, groda, fågel, blomma, morot, äpple och ris. Stärker ordförråd och uppmuntrar till samtal om natur och livscykler. Självkontroll med bilder på baksidan av korten. Manual på engelska ingår. Mått: träställning 10x14,5x33 cm, bildkort 7x6 cm, trälåda 33,5x22,5x7 cm. Från 5 år.
108 st/fp. 12 färger. Extra tjocka fiberpennor av hög kvalitet i intensiva färger med en extra tålig och åtsittande spets. Spetsen går inte att trycka in i pennan. Ventilerad huv med säkerhetsplugg som gör den kvävningssäker. Linjebredd från 1,3 mm. Spetsbredd 5 mm. Vattenbaserat bläck som går lätt att tvätta av från de flesta textilier i maskintvätt 40 °C. Tvättas av från huden med tvål och vatten. Tjocklek penna: 13 mm. Tjocklek spets: 5 mm. Förpackning gjord utav återvunnen plast. PVC-fri. Från 3 år.
48 delar. Diamanter i flera olika färger och storlekar i en i fin sammetspåse. Passar bra som skatter i leken eller att sortera eller bara fascineras av. 1,5-3 cm. Material: PS. PVC-fri.
234 delar. Ett DUPLO-tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljud, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Material: ABS. PVC-fri. Ålder 2-5 år.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generations skapare. Den är liten och kan användas via en dator, lärplatta eller på ett vanligt papper. Väck dina STEM- och STEAM-lektioner till liv med 18 Evo robotar, flera olika verktyg och två olika sätt att koda. Innehåller 18 Evo robotar, 3 st 6-portars laddstationer, 18 st 4-pack märkpennor i olika färger, lärarhandledning, aktivitetskort, posters, förvaringsbox och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.